Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Rabu, 20 Oktober 2010

Eropah bangkit?

PILIHANRAYA ATAU PILIHAN JALAN RAYA

PILIHAN JALAN RAYA

nota:
kelmarin lebih dari 3 juta
rakyat peranchis turun ke jalan raya
kita tunggu dan nantikan hasilnya

BERITA BAIK DARI SELURUH DUNIA

Kaum buruh dan anak muda di Peranchis meneruskan perjuangan mereka. hari ini masuk hari ke 6 dimana seluruh peranchis telah lumpuh oleh mogok dan tunjuk perasaan.

Hari Rabu ini dewan Senate Peranchis akan membincangkan pemanjangan dua tahun umur pancen – dari 60 ke 62 tahun.

Mogok dan tunjuk perasaan ini adalah untuk menentang pemanjangan umur boleh pencen.

Hari ini :
- beratus ratus stesen jual minyak tutup. semua kehabisan minyak
- perlabuhan marseille telah ditutup
- pemungut sampah telah turut sama – sampah mula menimbun
- anak anak muda tingakatan enam telah mula turun ke jalan raya.
dua ratus sekolah menengah ditutup. anak muda mula bertempur dengan polis
- laluan jalan keretapi dari selatan – monpellier ke nimes di tutup
- pemandu truk dan lori melintangkan kereta dilebuh raya sebagai tanda sokongan
- kesatuan buruh GST meminta lapangan terbang ditutup[

NANTERRE : diwilayah inilah bermulanya gerakan mei 68

NOTA:
harga minyak telah naik ke 82 dolar untuk satu tong. minggu lalu ianya
mencecah 87 dolar. musim sejuk akan sampai. harga bahan bakar minyak akan naik lagi. semua ini membantu kaum buruh untuk terus menekan kerajaan pro kaum pemodal di eropah.

DI GERMAN:
Untuk pertama kalinya kerajaan german telah menerima hakikat bahawa dasar multicuturalism telah GAGAL. ini akan memberi nafas baru untuk gulungan kanan yang anti warga turki dan anti islam.

DARI AKHBAR GUARDIAN LONDON

"The vote is of no importance," said Didier Caron, a 51-year-old Renault employee. "It's the street. If the street works well, it could still win."

(Mengundi itu tidak penting, kata Didier 51 tahun yang bekerja di Syarikat Renault. Jawabnya jalan raya. Kalau dijaan raya berjaya, pasti kami menang )


As the familiar chants rang out and students and children rubbed shoulders with pensioners and postmen, the manifestation drew 3.5 million people on to the streets, according to the unions, and 1.1 million, according to the interior ministry. Some shouted their calls for an intensified grève générale (general strike). Others took a quieter approach. One man's sticker read: "rêve générale" – general dream.

"I am here to show my discontentment with this government's politics in general," said one hospital worker, Armelle, who like many protesters was expressing her rage with the Sarkozy agenda as a whole, rather than just the pension reform. "This is my fifth time. I am mobilising for myself and for all French people. I feel as though our public services, which are so important to us in France, are disappearing."

terjemahan

Seperti biasa terdengar nyanyian dan mahasiswa dan anak-anak berganding bahu dengan pesara dan posmen, manifestasi menarik 3.5 juta orang ke jalan-jalan, menurut kesatuan pekerja, dan 1,1 juta, menurut kementerian dalam negeri. Beberapa berteriak panggilan mereka untuk Générale Greve intensif (mogok umum). Kandungan mengambil pendekatan yang lebih tenang. pelekat Satu orang membaca: "Générale Reve" - mimpi umum.

"Saya di sini untuk menunjukkan ketidakpuasan saya dengan politik ini kerajaan pada umumnya," kata salah satu rumah sakit pekerja, Armelle, yang suka banyak demonstran itu menyatakan kemarahannya dengan agenda Sarkozy secara keseluruhan, bukan hanya reformasi bersara. "Ini adalah masa kelima saya. Saya memobilisasi untuk diri sendiri dan bagi semua orang Perancis aku merasa. Peritnya perkhidmatan awam kami, yang begitu penting bagi kami di Perancis, yang hilang."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch