Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Rabu, 20 Oktober 2010

Kementerian Mukhriz GAGAL


Anak bapak, sindrom menafikan, sikit-sikit salahkan pembangkang, parti lawan, Anwar...


Mukhriz hina pelabur tidak datang ke Malaysia
Abdul Aziz Mustafa harakah

KUALA LUMPUR, 20 Okt: Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Mahathir menghina para pelabur apabila mendakwa mereka tidak datang ke negara ini akibat hasutan pembangkang.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mohamad Sabu berkata, Mukhriz memalukan Malaysia kerana beliau boleh mengakibatkan orang luar menghina Malaysia kerana mempunyai menteri yang tak cerdik.

"Jangan hina pelabur. Mereka tidak bodoh seperti orang menjawab tidak pakai akal.

"Bila pelabur hendak buat keputusan sama ada hendak melabur atau tidak ke negara ini, mereka tidak tanya Presiden PAS. Mereka tanya badan-badan yang diiktiraf seperti Economic Intelligence Unit atau Moody's," katanya mengulas dakwaan Mukhriz di Dewan Rakyat hari ini.

Menjawab soalan Dr Mohd Hatta Ramli (PAS-Kuala Krai) mengenai kejatuhan pelaburan asing sehingga 81 peratus ke negara ini, Mukhriz mendakwa kejatuhan berlaku akibat tindakan pembangkang memburuk-burukkan negara ini di luar negara.

"Dalam keadaan sebahagian besar pelabur sudah tak ada selera untuk melabur di negara ini, tiba-tiba muncul pula seorang yang bertaraf timbalan negeri di negara ini yang nampaknya cuba membayangkan para pelabur bodoh sangat untuk membuat keputusan tentang pelaburan mereka,” kata Mohamad.

Katanya, Mukhriz juga kelihatan menyifatkan rakyat terlalu bodoh untuk menelan jawapan seperti itu.

"Saya rasa akhirnya Mukhriz sendiri yang akan dianggap berada dalam tahap kebodohan yang teramat bodoh dengan jawapan itu. Jangankan ahli-ahli Dewan Rakyat di mana beliau memberikan jawapan itu, orang-orang Kampung Kandis di Jerlun pun mentertawakan beliau," katanya.

Mengenai tuduhan Mukhriz bahawa pembangkang tidak patriotik, Mohamad berkata, pihak yang tidak patriotik ialah kaki rasuah yang dilihat oleh rakyat berduyun-duyun di dalam Umno sehingga ayah Mukhriz sendiri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan rakyat bahawa Umno sudah jadi parti perasuah.

"Bila rasuah, untuk mengelakkan hukuman, kuasa disalahgunakan, kebebasan kehakiman dinodai dan pelbagai kejahatan lagi dilakukan.

"Kaki-kaki rasuah itulah, termasuk di dalam Umno, yang tidak patriotik dan menyebabkan pelabur tidak mahu datang ke negara ini," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch