Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 1 April 2010

Berita buruk kepada perokok

Rokok kemungkinan mengandung darah babi

Rokok
mungkin mengandungi kesan darah babi, Seorang ahli akademik Australia berkata dengan amaran bahawa kumpulan-kumpulan agama boleh menemukan menemui bahan yang dirahsiakan yang "sangat memeranjatkan".

Prof Simon Chapman dari University of Sydney menyatakan kajian terbaru di Belanda yang dikenalpasti bahawa terdapat 185 dari pelbagai pengguna industri bersumberkan babi - termasuk penggunaan hemoglobin dalam penapis merokok.

Prof Chapman berkata kajian menawarkan kemasukan ke dalam dunia yang dikatakan rahsia dalam pembuatan merokok, dan ia kemungkinan untuk meningkatkan keperihatinan Muslim dan Yahudi serta penggemar sayur-sayuran sahaja. Kedua-dua agama ini secara khusus melarang penganutnya makan daging babi.

"Saya fikir bahawa akan ada beberapa kumpulan beriman yang akan mencari idea mencungkil maklumat bahawa bahan babi ada dalam rokok ," kata Prof Chapman hari ini.

"Masalahnya sekarang bahawa industri tembakau tidak diwajibkan menyatakan apa bahan yang terkandung dalam rokok ... mereka berkata" bahawa perniagaan kita adalah rahsia perdagangan. "

Penelitian di Belanda mendapati hemoglobin babi - protein darah - telah digunakan untuk membuat penapios rokok lebih berkesan pada perangkap bahan kimia berbahaya sebelum mereka boleh masuk paru-paru seorang perokok.

Prof Chapman mengatakan syarikat-syarikat tembakau telah secara sukarela menyenaraikan kandungan rokok mereka di laman web masing-masing, mereka juga boleh mencatat bahan bersumber babi itu sebagai "alat bantu pemprosesan ... yang tidak perlu dinyatakan di kotak, selesai".

Ini-merangkupi semua bahan tersembunyi dari pandangan masyarakat akan bahaya bahan kimia dan zat lain yang digunakan dalam pembuatan produk tembakau, katanya.

Sekurang-kurangnya satu jenama rokok yang dijual di Greece adalah dibuktikan secara kukuh sebagai mengandungi hemoglobin babi kata Prof Chapman dan status pengeluar rokok tak dikenali.

"Jika anda seorang perokok dan beriman dengan Islam atau Yahudi, maka anda mesti ingin tahu kesudahan misteri ini yang sukar untuk menemui jawapannya" kata Prof Chapman.

Sydney pejabat British American Tobacco Australia dihubungi oleh AAP.
Seorang juru bicara mengatakan ulasan akan diberikan walaupun tidak akan sedia.
[Sumber:] dailytelegraph.com.au

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch