Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Sabtu, 17 April 2010

Kuliah Ustaz Abdullah Husin di Felda Ulu Dengar

Kluang 15 April 2010 : Bertempat di rumah Wak Amat berhampiran dengan laluan ke Hutan Rekreasi Gunung Berlumut yang merupakan seorang peneroka felda yang kental, telah berjaya diadakan satu kuliah yang disampaikan oleh Ustaz Abdullah Husin Ketua Dewan Ulama PAS Johor, merangkap AJK Dewan Ulama PAS Pusat.

Inilah kali pertama Ust Abdullah berkuliah di sini walaupun telah beberapa kali mengadakan program-program samada dengan keluarga atau aktiviti Jamaah di Gunung Berlumut.

Turut hadir ialah YDP dan AJK PAS Kawasan Sembrong dan ahli-ahli PAS Cawangan Ulu Dengar sendiri, ahli cawangan T6 dan Kahang Timur.

Ustaz Abdullah mengajar bab Aqidah Islamiyah mengenai tawaran musyrikin Mekah kepada Nabi Muhammad supaya kompromi dalam hal beragama iaitu setahun ikut agama nenek moyang mereka dan satahun berikutnya ikut Islam berselang seli. Lalu turunlah surah Kul Ya Ayyuhal Kafirun...bahawa untuk kamu agama kamu, untuk kami agama kami.

Dari respon ahli, bahawa kuliah ini mesti diadakan berterusan dan bersiri agar semua ahli khususnya dan masyarakat sekeliling secara amnya mendapat kefahaman Islam yang jelas dan bangun memperjuangkan Islam sebagai cara hidup.

Majlis diakhiri dengan bacaan doa selamat (memohon kesihatan isteri tuan rumah yang terlantar sakit) dan jamuan mee goreng istimewa yang sedap sekali (kebetulan memang perut tengah lapar)makan sampai tambah 2 kali.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch