Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Sabtu, 24 April 2010

Nak jadi pelancung politik di Hulu Selangor?


Hulu Selangor – Apa Yang Perlu Anda Tahu.

By Kujie

Hulu
Selangor – apa yang boleh dikaitkan dengan daerah yang dikenali sebagai “The Sleeping Hollow” ini ? Salah satunya kerana daerah ini adalah penghubung bagi dua destinasi pelancongan terkenal – Bukit Fraser dan Genting Highlands melalui Jalan Kuala Kubu Baru-Bukit Fraser dan Jalan Batang Kali-Genting Highlands.

taman orkid Hulu Selangor Apa Yang Perlu Anda Tahu.Gambar kenangan dari menara peninjau Taman Orkid Antarabangsa Serendah

Hulu Selangor pernah popular di tahun 2007 dengan Anugerah Penyapu apabila Menteri Besar Selangor ketika itu , Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo menyerahkan penyapu kepada Pejabat Tanah dan Daerah (PTD) Hulu Selangor dan Majlis Daerah Hulu Selangor (MDHS) kerana kedua-dua PBT tersebut gagal mencatatkan prestasi yang memuaskan.

Sekali lagi Hulu Selangor menjadi tumpuan negara kerana akan diadakan Pilihanraya Kecil (PRK Hulu Selangor ) pada 25hb April 2010 di kawasan Parlimen P94 kerana Ahli Parlimen Hulu Selangor, Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad meninggal dunia akibat barah otak pada 25/3/2010 .

Hulu Selangor adalah daerah terbesar daripada sembilan daerah di Selangor dengan keluasan 174,047 hektar atau seluas saiz negeri Melaka. Hulu Selangor mungkin merupakan tempat kelahiran kereta yang anda gunakan sekarang ( Kancil, Kelisa, Rusa, Myvi, Viva, Alza atau pun Kembara ) iaitu dari kilang Perusahaan Otomobil Kedua (Perodua) di Sungai Choh.

Atau Nissan Latio dan Grand Livina anda datangnya dari Tan Chong Motor Assemblies (TCMA) Serendah

Macam mana nak datang ke Hulu Selangor?

Kalau dari selatan ikut Lebuh raya PLUS anda keluar melalui susur keluar di Rawang atau Bukit Beruntung atau Bukit Tagar atau Lembah Beringin . Saya cadangkan keluar melalui Bukit Beruntung.

Kalau dari utara melalui lebuh raya PLUS , keluar di Tanjung Malim.

Kalau dari Kuala Lumpur ada 2 pilihan – melalui Selayang – Rawang – Serendah atau melalui Jalan Sungai Tua, Batu Caves – Hulu Yam Bharu.

Dari pantai timur melalui Lebuhraya Karak – Jalan Genting Highlands ( Gohtong Jaya )- Batang Kali atau kalau dari Raub. Kuala Lipis melalui Jalan Bukit Fraser-Kuala Kubu Bharu .

Jalan lama tu, saya pernah lalu sekali dari Raub ke Tanjung Malim . Sampai di satu tempat dalam hutan belantara tengah malam tu ( sekitar 12 tenghamalam ) , ternampak kelibat orang berjalan - 2 orang dewasa. Saya diam tak bertanya pun dengan suami. Bila dah sampai kawasan Kuala Kubu Bharu baru tanya dia.

” Abang tak nampak pun…” hah! Siapa ye ?

Kalau dah panas dengan isu politik, anda boleh melapangkan diri dengan memandu ke Bukit Fraser atau berendam di Air Terjun Serendah , Air Terjun Sg. Sendat, Ulu Yam dan kembali meregangkan urat dengan mandi di Kolam Air Panas Hulu Tamu, Batang Kali atau Kolam Air Panas Kerling.

Lagi satu – save nombor penting ini dalah handphone :

Polis Daerah Hulu Selangor ( KKB) – 03 60641222/1221
Hospital Daerah Hulu Selangor (KKB ) – 03 60641333

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch